måndag 18 juni 2012

Hej och välkommen till min blogg!

Mitt namn är Alexandra och jag är en smink- och skönhetsnörd med fäbless för 60- och 70-talets flower power och färgskalor. Jag älskar att experimentera med smink och hår och när jag väl lägger manken till så är det allt eller inget som gäller. Vardagssminkningarna kan dock vara lite mindre experimentella, till och med tråkiga i mina ögon, men jag försöker ändå att alltid ha något komplement till en sådan look, för att pigga upp.

Jag är inte egentligen så intresserad av kläder, men i min garderob så trängs blommiga klänningar med (mamma-)hemsydda skönheter, och dessa kläder representerar min personlighet. Jag är också en enorm The Zombies-nörd, och det vet de flesta (som tvingas vara) i min närvaro. Jag älskar såklart majoriteten av musiken gjord under 60- och 70-talet, speciellt de med inslag av orgel och surfpoppiga inslag.
Men hur som helst, kul att se dig. Välkommen så himla mycket!
Puss och kram
Alexandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar