tisdag 19 juni 2012

Coconut groove.

Hej finisar!
Idag ska jag ut på stan och träffa min mamma. Hon ska in till sådana doktorsfiskar (sötaste namnen) för att få sina fötter uppätna, eller något i den stilen. PÅ TAL OM DET! Så var jag på Tropikariet med min pojkvän häromdagen, och de hade små putsräkor som skulle klättra på ens händer, och jag antar att de hade någon liknande funktion som de där doktorsfiskarna. Hur som helst, idag kör jag på en ganska neutral sminkning, för att vara jag. Den ser enkel ut, men jag stod nog i en timme för att få mitt ansikte att se så "naturligt ut".
Idag sportar jag en grönguldig tunika (Indiska 2009) och ett par strumpbyxor med 3D-effekt. Det är ganska enkelt.



Såhär spexig är min ögonsminkning idag. Ögonskuggorna är ifrån en Costal Scents-palett, så jag har inget namn på dom. Men det är en vit-skimrig för ögonbrynsbenet (heter det så, tro?), en chokladbrun, en skimrig ljusare brun och en matt toffee-brun. Ögonpennan jag använt nedanför undre fransraden är Czar ifrån Make Up Store.

 Till ansiktet i övrigt har jag använt Garniers BB Cream, den ljusare, samt två olika blush från The Body Needs, Dirty Secrets (matt brunrosa) och Peaches 'n' cream (skimrigt korallig). Till ögonbrynen användes olika skuggor från min costal scents-palett.



Nu ska jag spana in hur bussarna går, så jag kan bege mig till min maaaami. Puss!
Alexandra

2 kommentarer: