torsdag 21 juni 2012

Elenore, gee I think you're swell, ah-hah

God eftermiddag, mina små vänner!
Idag har det varit så koko bananas-varmt ute, så det kändes knappt(!) lönt att sminka sig. Men knappt skjuter ingen hare. Så det blev lite blush (även om jag snarare skulle vilja kalla det highlighter och bronzer) och ögonsmink.

Jag hade tänkt köra på en klassisk Twiggy-sminkning, men insåg när jag påbörjat med att måla under undre fransraden att det var lite för varmt ute och att jag hade lite för lite eyeliner kvar. Men, det betyder bara att jakten på en ny eyeliner är på gång! Har du ett tips på en bra, säg gärna till.

Av någon anledning ser jag så himla skelögd och genomtrött ut idag, vilket inte alls stämmer. Jag är pigg och normalögd, ska ni veta. 



Till ansiktet och läpparna har jag använt mig av följande:
Thebodyneeds, Lip Luster, Cloyingly Coral
Everyday Minerals, Blush, Favorite Hoodie
Thebodyneeds, Blush, Peaches 'n' Cream 
Kicks Professional Brush #205



Till ögonen har jag använt mig av följande:
Max Factor False Lash Effect Fusion
Make Up Store, Eyepencil, Czar
Maybelline New York, Liquid Eyeliner, Master Precise
Urban DecayEyeshadow Primer Potion


2 kommentarer:

  1. funkar den kicks borsten till flytande foundation?:) FInns tyvärr inte i "min" butik och kan inte känna på den om den är nog tät..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den funkar jättebra! den är lagom tät och har bra "buffande" liksom.

      Radera